Als bedrijf wil je graaf efficiënt en productief zijn. Daar zijn handige tools voor die je als onderneming zeker moet gebruiken of alleen eens uitprobeert. Zo heb je gratis tools die de productiviteit verhoogd zodat je die zeker eens kunt uitproberen. Vaak hebben ze een betaalde versie met meerdere opties voor als de gratis versie je goed bevalt. Denk aan Youforce Raet. Een leuke tool is Pocket. Als je veel op internet moet kijken naar interessante berichten is dit een handige tool. Je kunt de Pocket extentie downloaden en interessante blogs opslaan in jouw pocket. Je kunt het later dan op de pagina met alle opgeslagen berichten terugvinden. Als bedrijf zul je veel met collega’s en klanten contact hebben en bestanden versturen. In dat geval is de mail vervelend aangezien je een beperkte hoeveelheid kan versturen als bijlage. In dat geval zijn er twee programma’s handig: Dropbox of Wetransfer. Met dropbox kun je verschillende bestanden opslaan online zodat andere mensen er toegang tot kunnen hebben. Dit kan op allerlei devices. Van desktop computers to je mobiele telefoon. Erg handig als je een bestand wilt zien, wijzigen en daarna weer op wilt slaan. Zo kun je de loonwijzer ook versturen bijvoorbeeld. Wetransfer kun je gebruiken om een link te versturen zodat de andere via de link een bestand kan downloaden. Het is gratis en werkt heel snel. Wil je liever iemand helpen via de computer? Dan kun je teamviewer gebruiken. Je kunt dan inloggen op de computer van de ander en dan helpen door op hun computer te klikken. Je zult waarschijnlijk ook vaak lijstjes moeten maken. Denk aan een planning voor de aankomende dag of week. Of als je agendapunten wilt noteren. Met wunderlist kun je eenvoudig en snel lijstjes maken zodat je die ook weer af kunt vinken als je de taak hebt gedaan. Erg handig dus! |
http://www.cbbs.nl/ |